Friday 10 June 2022

Nak marah pun tak boleh buat apa


Assalamualaikum bloggers and readers..

Tetiba nampak awan macam cantik je,
Atau mungkin nak mengisi kebosanan, sebab apa? Sebab jalan lengang.. keadaan di mana satu satu kenderaan berselisih dari arah depan. Tak mcm Plus highway.

Ye.. rasa cam tenang je drive di LPT..

Dan semalam, ada kisah yg lucu juga.

Pagi sebelum bertolak, aku call homestay ni, 
" Saya yang book utk hari ni, errmm mungkin dlm pukul 4 atau 5 sampai kot"
Dibalas nya:" ok. Baik"

Aku tanya lagi " Homestay ni ada disediakantowel tak?" 

sebab kalau tak de nak bawa lah.

"Ada, setiap bilik satu"

Aku pun ckp Lurvy kena bawalah lagi. Sebab satu je setiap bilik.

"Ok , nanti nak sampai saya call semula utk amik kunci".

Done. Maka part aku untuk booking , follow up dan remind , siap. 
Lurvy tak leh komplen dah!
Dari 3 jun dah siap book and confirm.

Sesampai di homestay aku pun call. 

"Saya dah ada depan homestay, nak amik kunci kat mana?"

"Maaf homestay dah penuh."

Korang rasa???

Pepagi kul 9.00 sebelum gerak dah inform E.T.A kul berapa.
Sebelum tu dah kompom on 3 jun lagi.

Sesampai kata dah penuh. Masuk akal ke tak? Loh ada juga jenis ni.

Kelakar dan lucu kan?

Anyway tak panik lagi , baru 5pm.

Ok guys! we have a mission. Aku gather grup kecil aku. Dua kereta .

Owner ni huru hara. So kita kena cari tempat tidur mlm ni.

Double book katanya , sbb pekerja dia accept booking lain.

Ok, angah ke kanan, Along usha signboard homestay, call tanya ada kosong tak.

 Abah kiri. Mama usha line.. Akmal google sambil sambil. Cari hotel atau mana²lah.

Nak marah org (owner )tu tak selesai masalah kita. Datang bercuti nak enjoy kan. Beenda dah jadi, kita kena solve.

Akhirnya dapat 2 bilik quad. Yang penting ada tempat bermalam.

Pada pukul 8.00 mlm dia mintak maaf,  selesai la bab dia. Just mohon maaf, kita yg kelam kabut.





1 comment:

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...