Monday 6 July 2015

Tak balik raya tahun ni...

Assalamualaikum..

Cerita 1.

Tahun ni tak balik kampung la aku.
Aku terpaksa batalkan rancangan..
PEpagi raya peri solat kat masjid..tinjau tinjau rumah jiran dalam perjalanan.. Tumpang cari pahala menengok keadaan sekitar.
MAlam nya pun begitu juga.. Ronda2 kawasan kejiranan. Yang sudah tentu sunyi. Mungkin ada satu dua lampu liplap kat laman, mungkin depa bertugasa atau pun yang dengar nasihat pakar kewangan tu..

Aku tak balik kg kalau aku dengar nasihar pakar bijak tu ,, tapi aku aku tak mau dengar. Aidilfitri adalah silaturrahim.
Raya adalah keraiaan.
Raya adalah kemenangan.
Raya adalah kegembiraan
Raya adalah untuk keluarga...
Wang bukan segala..

Nasihat manusia tu agak bijak dari org yang agak bijak rasanya tapi ada belenggu yg dia tak leh rungkai.
Awat la panggil dia wahai RTM.

TErima kasih atas nasihat.



Cerita 2.

Aku tak terbangun pagi tu nak tengok Argentina lwn Chile. Aku cuba nak berhenti sokong Argentina tp tak boleh. Aku follow result saja Copa Amerika ni yg mana MEssi and Co kalah lagi.

Taktau ramai tak yg follow , nak nak Ramadhan ni kan..
Waima isteri pun ghoyak, nasi bagun tengok live tu .. Bangun tahajud je lah bang.. Deep.

Apa pun kena tulis juga bab Argentina ni.. huh memang tak penting. Lupakan ..Bye.

p.s Tapi aku kecewa Argentina kalah final,,lagi.
JUga team Malaysia, hoki, hermmm.


Benda di atas adalah pasal ketentuan juga. Apapun kita boleh berubah dan berusaha (khas utk team Hockey Malaysia)

tu intro cerita 2 ni...

Yang aku nak tulis ni pasal rezeki dan ketentuan. Memang pandangan kita dan pemberian Allah tak sama. Allah maha adil dan Maha mengetahui..
Ada org dimata kasar kita yang, ni tak mungkin mendapat ganjaran yang sebegini berbanding yang begitu tekun dan gigih, Tetiba tup tup org ltu yg dapat. Itu pandangan kita namun perancangan Allah lebih teliti dan terbaik....

Ada perkara yang kita rasa kita tahu tapi sebenarnya tidak..







No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...