Monday 13 July 2015

Bersabarlah dalam mencari kebenaran

Assalamualaikum bloggers and readers..

Aku mulakan dengan memanjatkan doa..

Supaya jiwa-jiwa yang amarah diberikan ketenangan oleh Allah SWT. 
Tuhan yang Maha Mengetahui. Tiada terselindung samada hak atau bathil.

Supaya jiwa-jiwa yang gopoh kembali berfikir tentang tindakan , baik atau buruknya.
Supaya kata-kata atau fakta2 yang dusta tidak tersebar terlalu pantas , atau lebih baik terhenti terus.
Amiin Ya Rabbal A lamin..

Siapa yang nak tengok kita berantakan?
Siapa yang suka kacau bilau? Mungkin inilah pesanan sebelum ianya diikat menjelang Ramadhan.
Wahai 1 Malaysia, 2Malaysia waima 3Malaysia hingga jutaanMalaysia…bersabarlah dan berpesanlah dengan kesabaran…
Kalau nak ikutkan hati hancur Malaysia yang satu ni.

Ada dua versi. 
Tgk siapa yang cerita. Tengok sapa yg post dlm website .. 
Sapa yg salah telah diisytihar oleh siapa yg post/komen.
 Cekap betul buat andaian…

Aku tak tahu siapa yang salah..

Cuma nak kata gaduh tu tak molek. Yang moleknya harmony.

Berantakan dibulan mulia ni lagi la tak elok. Akhlak nak kena jaga..
Yang menipu tak elok.. Yang mencuri pun tak elok.
Yang eloknya jujur.
Yang eloknya bermualat secara jujur.

Uish... aku tak mau komen dan aku tak dok sokong  belah mana..
Lagi teruk jika aku terpaksa pilih nak sokong bangsa mana.
 Kalau aku pilih bangsa, bangsa tu pulak  yang tersilap. Malu jadinya.

Baik aku pilih pihak yang benar.. Sehingga kebenaran  muncul , aku menunggu dan menunggu..


p.s Tinggal 4 Ramadhan lagi termasuk hari ni,.. huhuhuh.. Cepatnyaa masa berlalu. Nak beli apapun boleh tunggu. Ramadhan tak tunggu!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...