Wednesday 22 July 2015

Kisah jalan jem dan inilah sebabnya...

Assalamualaikum bloggers and readers..

SELAMAT HARI RAYA semua..

I dont think i should post this. I wouldnt. i shouldn't.
But...

ha ada but tu.. ni part yang best.

Aku malasan nak komen pasal orang. Sebenar-benarnya dan coretan yg terilham ialah pasal geng potong tepi sebelah kiri kat haiway..  bukan haiwan ya tapi haiway..

Jgn katakan aku samakan merekan dengan haiwan,, nanti AA marah.
Sapalah pulak AA ni..adoii.. Ala si "Davi" tu la.

Aku mola mola memang marah sangat depa yang dok potong ikut laluan kecemasan sampaikan aku block juga laluan depa ni. Dengan cara aku dok atas line. NAk kiri pun tak nak ikut laluan biasa pun tak. Supaya depa tak boleh potong kiri sahaja.
Namun depa ni bukan paham aka tak reti bahasa..
So aku pun ikut la nasihat Lurvy, biar je depa tu. Buat aku aku nak tension kat depa.

Sebenarnya depa ni boleh riaknya menceritakan yang mereka hanya amik masa 7 jam dari Penang berbanding org macam aku ni amik 10 jam. Sebab depa potong kiri, ikut laluan kecemasan!! Boleh laaa

Depa tak tau sepatutnya semua org boleh buat 7-8 jam shj kalau bukan kerena mereka yang pentingkan diri sendiri!!
So 3 jam masa aku tu    sapa nak ganti..??
Masa org2 yg teraniaya yang lain sapa nak ganti??

Dengan anak yang keletihan...
Dengan cemas takut minyak habis.
Dengan anak kecil yang kelaparan..
Dengan mereka yang ada baby nak tukar lampin
Dengan keperluan untuk ke tandas bagai..

Jangan korang yang potong kiri ni mati eksiden sudah.. eh jangan gelak tau.. Dalam beratus atau beribu org yanh hempa potong tu, entah2 ada yang berdoa agar mati eksiden la korang..
seyes! Jgn perkecilkan the power of doa.

Aku tak marah. Aku  tak mau marah..sbb bukan kerja aku nak marah korang. Marah pun bukan dengar.

Patutnya penguatkuasa..atau pun didikan korang..
Penguatkuasa pun mahu cuti kan..
Takkan nak kerja semua musim raya. Kena ganti2 juga.. So selagi tak terdidik, ssampai bila pun lagu tu lah..

Nak kata tak terdidik? Tgk guna kereta gempak bagai.. Jenama tak payah cerita la.

Anak-anak aku selalu tanya kenapa depa bawa kereta dan potong laluan cemas.
Aku jawab : Ada org nak terberanak dalam kereta tu kot.
Aku jawab juga: Depa tak tahan nak pi toilet kot.

 atau sesekala: Depa ni tak paham bahasa kot..

Macam mana dapat lesen?
Tu abah tak tau..

Dalam blog ni aku nak bagitahu la:
Kalau hempa semua nak buat perangai macam tu..

1. Be gentleman.. ikut laluan cemas tu sampai sudah.
2. Jangan dok masuk ke laluan biasa semula.
3. Korang dok celah masuk masuk menyebabkan org kena brek.
4. Diikuti dgn org belakang brek juga hinggalah 5 km belakang terberhenti
5. Korang remain la line tu..dah cemas sangat kan..
6. Ikut je lalauan kecemasan samapi ke KL. Jumpa polis kasi bayar saman. Kemudian ikut balik laluan kecemasan tu.
7. Kalau stay line sama kurang la sikit menyusahkan org!
8. ni idak nampak lampu lp lap sikit, mencecet nak masuk ke kanan semula.. Cehh,, apa barang.

Tu sahaja nasihat aku...

Selamat hari raya..


Aku serta satu photo grab  ...

Tak ada kena mengena dengan catatan atas ya..




Sbb semenjak dua menjak ni bila kita nak mula mengeluarkan isi hati tanpa beralas macam ni la jd nya..
Aku pun tak paham...mungkin.. makin menjadi2 pulak.

Ada satu tu marah adik beradik.. marah kat alam maya.. ??
Satu alam boleh tau..

Eh aku tak maulah tulis pasal org!!!



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...