Wednesday 17 July 2013

Dah la nak berhutang , ko nak suruh amik accessori itu la ini la...Huishhh

Assalamualaikum bloggers and readers..


Biasalah petang2 dalam bulan puasa jalan teramat jem. Tapi kan memang macam juga bertahun2 dahulu. Tak ada improvement dan tak ada bertambah mudarat.. Sama saja...

Semalam Akmal hilang beg sekolah agama di surau.Lepas solat zohor keluar saja bag tarak.. Ish,,, jem juga memikirkannya. Tak tau nak cakap apa lagi.

Kesian dia seluruh kelas dia pi cari. Entahlah berita hari ni baik ke tak. Kalau tak jumpa, tak dipulangkan makanya kena amik list buku dan beli baru lah.
MAcam-macam..

Tengoklah hari ni..Harap ada org pulangkan..Sempena bulan posa ni insaflah kot kalau nak sembunyikan ke apa..LAwak pun ada had dia. Bag org nak belajar kot..

Bank telefon juga tadi, loan dah pre-review tu ok. Lepas la kot. So ok lah...Apa pun tengah mikir nak loan ke tak..Ha ha ada pulak macam tu... Belum habis pikir lagi..

Hari tu pi survey keta. Ada cerita jugak. Niat dihati biarlah berurusan dengan salesman Melayu, ye lah sempena bulan posa ni. Boleh juga dia dapat komisen lebih,, tapi bolehnya dibuat dek saja. Muka ni jenis tak ada duit kot nak beli kereta..agaknya kot. Tapi tak pe lah. Dah memang dia tak  nak servis kita, kita cari lah yang terbaik. Bukan aku racist hanya nak buat sales ke pada dia saja. LAst last aku pilih meritocrasi ( agaknya), yang berhemah, yang semangat nak jaga pelanggan

. Memang nekad dah just nak confirm booking saja. Tapi sombong.. Aku deal dengan Ah Chong...

Pendeknya Ah Chong tanya aku mau tambah accesori ke tak..Spoiler..atau body kit dan bagai bagai lagi...
Aku tanya: " Chong, u tau ka,, dari tadi kami dok tanya pasal loan, lagi mau tanya pasal accesori ka?"

"Bang . saya tak paham la" Huh Ssalesman ni panggil abang la pulak.

Mai aku nak habag kat hang : "Cam ni Chong.. Nak beli ini kereta pun berhutang lagi mau tambah pelik-pelik ka. KAlau buat hutang tu amik yang basic cukup la.... Saya pun heran la org sekarang .. Amik loan 9 tahun sampai naik lunyai kereta. hutang tu, masih ada hajat nak amik spec yang gila2 punya premium.. Hilang akal kot.. Betul tak Chong..??

"OOO Itu macam ka!???So abang mau amik loan ke tak mau.."

"U apply je loan. Kalau tak lepas loan ,saya bayar cash.."
wah wah wah...Aku gempaq dia.

Padahal aku yang cuak. Mana ada duit mau bayar cash..Tapi mau pakai kereta baru..Cam mana???

Oh bukan aku tapi untuk Lurvy...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...