Tuesday 22 June 2021

Tercapai juga bawah 20 minit.

Assalamualaikum bloggers and readers..


Welcome back. Yup  tried to blog once a week. Trying.. because sometime banyakk idea tapi masa tak de. Kekadang bila tulis tu meraban perginya topik.

Sekejap tadi anak2 masak mee segera Samyang kot. Pedas ya amat. 
Aku rasa sesudu. Bukan tak pernah rasa tapi Lurvy offer,. jamah la sikit.
Duh, hakikatnya sedap lagi mee segera Malaysia. Apa apa brand lah.
Yang dok layan keluaran Korea dan menderita pedas tu kenapa. Tak paham lah.

Tapi tu lah dunia. Banyak faktor membuatkan orang memilih pilihan mereka. Ada sebb ikut2 orang. Ada sebab nak lain dari lain dan bermacam2 lagilah  faktor kenapa mereka memilih. Yang pentingnya pilihan tu yg terbaik.


Oh ya . Morning run tadi aku pun macam tak percaya. Larian biasa yang aku selalu rekod guna app sejauh 3km. Memang aku lari santai2 tetapi kekadang teringin nak tengok pace kat jam kan. Itulah bila ada gadget, kita nak monitor juga kan progress.
Sebelum ni tak kisah la pulak. Bukan tak kisah je, lari pun tak minat. Kalau lari pun rentas desa, road run atau warm up keliling oadang sebelum train hoki samada untuk sekolah atau untuk uni. 
Lain tu memang jaranglah dan tak minat lari.

Tetiba PKP 2 aku bosan dan mula jogging seriously. Dan mula set target dari segi kurangkan berat. Sebab pernah sampai 74.9kg. Melampau la kan. Aku nekad dan sekarang 69.4kg. Boleh la kan. Untuk orang yang tak minat jogging ni.

Dan bila ko dah ada app itu ini mula la tegnok pace la kan. So aku biasa lari 3 km . First sampai 28 minit. penant nya tak terkata.
Kemudian 25 minit
kemudian 24..23 minit
Best 20 minit lebih untuk 3km

Tetiba pagi tadi aku try , km pertama 6 minit 29 saat.
Oh maybe boleh dapat bawah 20 minit utk 3 km. So aku lari lah laju sikit..

Sampai 3km check phone 18 minit 48 saat. like ..betul ke ni.
Bagi aku lah , masa ni improve gila. bawah 20 minit. in fact bawah 19 minit..yuhuuuu

hahahah.. next slowly increase the range etc..and improve masa

chow..



 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...