Monday 25 November 2019

So keep on driving dan bersyukur selalu..

Assalamualaikum  readers..

Bersua kembali..

Acapkali dalam perjalanan ke tempat kerja akau layan fikiran atau berkhayal, wohahah. berangan angan mat jenin..camno nak kaya,,

 eh..idak la.

cukup seadanya rezeki. Kalau lebih , Alhamdulillah,, syukur


..atau kalau otak dah active tu, akan buat planning dalam otak,, apa nak di"settle"kan, kira daily planning lah.

Jalan pun kekadang lancar. Lancar dalam erti kata jangka masa yang trafik yang sepatutnya. Kat KL ni mana yang tak jem lah kan, Semua hala jem dan mengambil masa . Kira tak de kemalangan, atau kereta rosak atau jalan di baiki, aku dah cukup happy. Trafik seperti sediakala.. Itu ja radio patut umum.

Tak perlu kata Jalan Duta sibuk, Jalan Semantan Sibuk atau lain-lainnya. Sebab begitulah hari hari.

Kecuali ada yang luar biasa. Update yang tu sajalah.

Aku sekarang dah ada driver..Hahahah..
Si Angah tu ulang alik tempat yang sama. So kena lah bawa kereta lah kan.

Abahnya dok sebelah.
Kalau ada bola mlm tadi ( tgh malam) boleh layan Youtube. Especially Man city lawan ..
Kekadang tak larat nak berjaga mlm nak layan City ni. Champion League game nya pukul 2 3 pagi.. Selalu tv tengok aku , aku tidor, sedar sedar subuh .. dah tunjuk marathon apa ke bende pulak..
wohahah.

So kekadang ada accident , macam hari tu.

Angah: Alahai jem la pulak
Aku: Jap nak tengok google Map, oh ada accident.
Angah: Lambat la macam ni
Aku: Krik krikc(Buat buat tak dengar, sememangnya kau tak banyak cakap)


Bila sampai tempat accident. Agak teruk..

Angah:Banyak kereta terlibat nih. Remuk
Angah lagi: Eh teruknya
Dan angah lagi: Depan tu ada lagi, sederet..

Aku: Tu lah . Kita setakat musibah jem, di perjalanan kita je. Depa dengan kereta rosak, kena tunggu tow truck. Dengan nak kena repair. Dengan ada cedera, Entah2 ada  yang meninggal.


Aku sambung: "Kalau kita setakat jem je, tak de apa apa lah angah. Diorang pun bukan mintak nak accident.Ujian diorang lagi besar.Kita jem ni , tak de hal la angah.Boss marah pun kita tau sebab apa kita lambat. Legit.Kita ada alasan, walaupun boss tak pasti betul ke tak, tepulang lah. No worries.

Depa dalam musibah ni pun kita boleh  tengok je. Nak tolong pun tak boleh, lagi jem kalau ramai2 tolong time macam ni."

(Banyak pulak aku cakap, ntah ntah banyak dari aku type ni,,wohahaah)

..ok Angah beginilah:
"Apa apa pun so keep on driving dan bersyukur selalu."

P.S
Ujian orang vs ujian kita


2 comments:

  1. mintak jaoh kemalangan... report polis, cuti, repair kereta, insuran, mahkamah... macam2 hal. Belom cerita kalau melibatkan kecederaan / kematian... hish!

    ReplyDelete
  2. insyallah bila kita syukur selalu akan bertambah rezekiNya =)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...