Thursday 28 November 2019

Shah Alam makan di Mana? Restoran Gegey Seksyen 7...

Happiness is when all are here..
My big family is back in town.
"So, kita pergi makan ramai ramai."
Itu lah tema kalau depa semua balik


Kali ini tempatnya di Shah Alam.

Restoran Gegey..
Kalau bahasa Kedah, restoran "tergagai" kot atau "meghela".

Aku rasa mungkin restoran Kelantan.
Dan bestnya  sajiannya ada Western juga seperti burger , spaghetti .



My Order..makanan sihat la sangat..


Tapi bagi anak anak makan,kenyang, tapi kepingin nak cuba, aku order jugak

Aku suruh anak buat pilihan la kan. Mana-mana pun boleh. Asal Muslim halal dan bersih (Toyyibb)
Jenis makanan semua kami boleh makan kecuali ada sorang tu takleh makan pedas lak. Dulu-dulu ok ja. Bila besar ni sensitif pulak,

Restoran Gegey terletak di Seksyen 7. Bersebelahan  hospital . Sebaris dengan pejabat Andalusia. Eh sebelah je kot.

Baru aku teringat yang kami pernah datang pejabat Andalusia Travel And Tours ni.. Masa dia buat perasmian.

Berbalik kepada Restoran Gegey..Makanannya ok.

So far anak anak suka..
Aku beri 8/10 untuk suasana dan keenakan menunya.

Ada juga tersilap pilih,i,e spaghetti kari ke apa tah. Maybe menu ni infusion dari dua budaya. Western dan mamak?

 Sepatutnya yasmin kena amik apa yang dia biasa makan dan suka. Mungkin kuah berkari ni tak sessuai dengan tekak dia. Walaupun dia suka makan sepegthi dan suka makan kari.

Aku nak try semua so aku tak order mulanya, tapi tengok depa makan semua sedap je. Aku buat keputusan order burger walaupun dah kenyang. Inilah yang buat berat badan aku meningkat je ni.
burger ni aku pass je kat anak yang tengah sedap makan dalam umur umur macam depa ni. jangan jadiseperti  ulat sutera sudah lah..dok makan tak berenti.

Burger pun sedap. Berbaloi baloi.

So kalau nak cuba memang boleh jengah dan jengok dan order sambil menikmati makanan di restoran Gegey Seksyen 7 Shah Alam.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...