Thursday 3 January 2019

Aku dapat 10,000.. yahuuuu

Assalamualaikum bloggers and readers..


Menyambung lagi catatan cuti-cuti Malaysia di Pulau Pinang. Yang mana sebelum ni telah bercerita tentang hotel yang didiami.




Oh ya..berkenaan hotel ni,  yang aku rate so-so je. Bukan lah nak ngomel sangat pasal hotel, just,... macam basic punya request aku tak dipenuhi kot.

Cenggini,..

Aku dah plan itu ini walapun simple je percutian ni. Walaupun simple benda basic pun depa ak boleh buat. Kan ..

So aku pun email kat Hilton punya support/care.

Aku cakap:

  •     Satu jam before arrival aku call hotel confirming whether booking aku is good or not. Maksudnya ok la semuanya walaupun dah bayaq semua . kot kot la sesampai kata tak dak bilik. Kan naya. Just be save and prepared.

     
  •     Ok.. hotel ni confirm booking in order. Settle.


  •       Yang keduanya aku habaq pi kat depa aku book 3 rooms. All one family, requesting  rooms semua dekat dekat. Ok dia ambil note.

  •           Ketiga, request for nice view , ye lah chop awai awai lah. Aku, ye lah kalau orang kenai aku, aku habaq yang ke3 bukan priority, kalau ada dan boleh assist, would be great. Kalau takde its ok. You ensure bilik dekat dekat, tu  yang penting.


Simple request. Single booking. One family. Connected room or same floor or sebelah sebelah. Basic kan...??

Sesampainya, perghh tunggu 1 jam utk check in. No prob. Aku bukan in hurry . Nak bercuti kan , elek elek dah la.

"Sorry encik ni bilik encik, satu tingkat 3 satu tingkat 5 satu tingkat 6."

 Tudia.. bersepah.. Macam tak logik..Again me as me, tak nak create scene. Alah.. small matter kot.

“eh tak de dekat dekat ke?. I dah called tadi mention about arrival in 1 hour time and cakap kami semua ni ni satu family. Ni bukan saja tak sebelah sebelah.. Nala punya.. different floor”

 Bahasa kedah penang siam aku keluaq campur Bahasa Omputih. Bahasa peringgi ja tak keluar..

"The best kita boleh pindahkan yang 3rd floor ke 5th floor."

“Itu je the best you can do. Ok lah” aku cakap dalam hati lah. 

Malas la nak bising-bising. Keep cool and enjoy the vacation. Lagipun kecik punya hal lah.

Done.

Anak-anak nak naik keatas , ke bilik aku, kami kena jemput bagai .

 Sebab nak naik level lain kena ada key card ( access card).

Hermmm.  Layan je lah.. Kejap kejap phone dering nak naik atas. 
Nak honeymoon pun susah..wohahahaha.

Kira case close la, bab check in tu. Ala, kita orang org kampung, takde hal bab-bab ni. 

Saje seronok tulis blog, ( actually tak de idea nak tulis apa)

Tetiba..malamnya pukul 8 ke 9 cenggitu ada call dari reservation.

“Good evening sir, I am (@@@@). Sorry to disturb you. We just want to have your feedback on your check in experience. Anythin' you want to share”

Oh.. ok aku pun story macam kat atas tu. Tak nak type lagi nanti korang kena baca lagi benda yang sama.

“Ok I will inform our duty/resident manager and the manager will call you sir about 10 am. “ Manisnya berjanji..

Aku pun bagi no hp dan suruh call pukul 8. Sebb pukul 10.am nak pi Escape. Dan aku tulis ni mula2 nak cerita pasal kenangan kat Escape. Dah melalut panjang bab hotel.


Aku pun sambung cakap kat orang yang call tu
“Dan if anything you could help. I would appreciate..kalau boleh, please change our room dan tempatkan dekat2 sikit.”


Ada ayat kalau boleh. Silap pulak aku tak insist. 

Kalau boleh…

Dan aku terdetik dalam hati mesti kelaut dengan ayat tu lah.

Betul telahan aku. Call pun tarak.. tukar bilik pun tarak..Ermm 

Kalau boleh.. again the key word from me.

Alah small matter lah.. semalam lagi pun , bilik jauh jauh.Tak tukar bilik?.  Tak de hal

What is big then!!??? Yang big matter nya ialah janji nak call. 

Semalam beria-ia call aku tanya experience. Kalau tak call kira case close daa. 

Ni call itu la ini la.. Habuk pun tarak.. Wohahah

Haishh wat malu Malaysia ja..

Aku pun balik KL,, boring-boring bukak website Hilton. Hantar la cerita experience kau kat Carecenter dia.

Oh.. ok aku pun story cam kat atas tu. Tak nak type lagi nanti korang kena baca lagi benda yang sama.

Dan dia orang respon cepat. Dan aku being awarded 10,000.

Bukan RM ye.. 10,000 Hilton point. Yang mana aku pun tak tau nilai dia. Tu ja nak habaq.

Panjang-panjng tu lis,, tu ja nak habaq pi.
Pasal Escape nanti dulu..

Ja mata ..


P.s ,. Nak tengok pic hotel tu kat sini


2 comments:

  1. rasa macam CT ade skali je kat situ berdepan dgn situation baca naik turun intonation siap bagai hehe.. geramm sakit ati depa ni amek acuh x acuh ja. mentang2 kita x bising2 oooor customer vvip depa kemain..
    pernah kena sekali kat Four Season Penang. kami tunggu 3 jam baru dapat bilik. padahal parking lengang !! xde nampak macam penuh makhluk pun. apa kes tah. they wanted to apologize kasila late check out until 4pm. esok tu x keluar pukul 12.30 siap telefon tanya kenapa x checkout lagi. rasa hinaaaa sungguh kena hambat keluar. serik !! xmo pi dah.

    ciskek. hahaha.. sabarlah kita sebagai rakyat marhen.

    ReplyDelete
  2. ok tarik nafas dalam2.. sambung citer Escape k =D

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...