Sunday 25 December 2011

Cuti-cuti Malaysia Sabah Trip: Day 1 - Tamparuli dan Pekan Nabalu

Jambatan Tamparuli



Aku plan makan tenghari kat Kundasang. Lepas drop Haris aku terus ke arah Tuaran. Isi minyak van dulu. Pecut, (ye ke pecut, hahaha) ke Kundasang.. On the way aku macam guide untuk yang lain terus singgah Tamparuli. Saja bagi diaorg cross jambatan gantung, aku drive over ke sebelah sana. Lurvy yang dah sampai ke sini dulu, malas nak berjalan. Along pulak gayat. Drive saja cross sungai, jalan dia sempit. Satu kereta saja , tak boleh selisih. Sampai seberang tak tahan tengok jagung yang fresh. Beli dulu! Nak masak mcm mana pikir kemudian.


Kemudian drive all the way to Pekan Nabalu.. Amik gambar lebih kurang, hujan la pulak! Tapi gerimis saja. Dari pekan Nabalu nak drive tak berapa nak nampak jalan. Kena berhati-hati. Tetiba saja jarak pandangan terlalu dekat. Aku terpaksa brek mengejut. Kabus menutupi jalan.
So kena hati-hati betul kat sini...

Travel info dan tips:
1.Kalau nak membeli belah sourvenir, baik beli kat Pekan Nabalu, pesan Haris. Aku pun rasa murah kat Pekan Nabalu ni...

2. Kalau drive sendiri, kena berhati-hati betul. DAn jangan rush, bus , lorry dan four-wheel drive dari opposite direction pun agak laju.... Aku pulak nak guna/sewa sekali dgn driver agak risau, takut depa over-confidence. Aku susah nak letak "fate" family aku kat org lain, better aku drive sendiri..Tapi agak penat





Dengan kakak di Pekan Nabalu









Hujan gerimis ...@ Pekan Nabalu . Kabus tebal!

2 comments:

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...