Saturday 5 February 2022

Trauma pagi ni.Roti canai punya pasal

Assalamualaikum bloggers and readers..

Alamak, mencederakan mood di pagi hari. Memang tak leh terima..rasa mcam trauma pun ada..

Beratur beli roti canai, queue agak panjang.
Oleh kerana beratur depan tempat tebar dan masak maka mata dok ralit tengok.

Bila masa dia buat roti telur, bila dia pecahkan telur, nampak telur dia tu ada putih² . (Di baca telur ayam yang dia guna. Bukan telur dia!!!..haipp).

Ish..tak basuh ka.? mungkin tisu lekat kot. Adoi,, dah tak sedap hati.

Oleh kerana order banyak kot..mcm ada order online lagi. Tunggu dan terus menunggu.

Famous roti canai ni..maka menunggu agak lama.

Tiba-tiba moment of truth.. baru lepas dia tepuk roti canai.. dia kalut² amik tray telur. Pindah² telur dari tray ke bekas sebelah tempat tebar. Pindah secara kaut..maknanya sekali dia pegang (cekau) tu dua tiga biji semuat tangan.
Dan telur² tu memang masih kotor..

tak berbasuh baq hangg!!!

Seriuos aa.. memang kotoq dan pengotoq!!

Terus otomotik aku habaq dekat pekerja yang amik order, kansel order saya kak.  Tak jadi.

Dan blah. Dan konfiuos..blur jap.

Tak boleh hadam kenapa sampai tahap ni level kebersihan.( atau level kekotoran)

 Kesian pulak takdan nak maklum kat org yang queue atau yang nak dine in. 

Next..dan aku dah buat kejap tadi, aku call no kedai/warung tu. 

Nak tanya.. 
nak bagi tau owner dia, 
nak maklum hal ni atau nak tau juga mungkin dia suruh pekerja dia, tapi depa short cut.

Juga aku post dlm FB aku

Tapi panggilan tak dapat, tak go thru.
 mungkin no dlm google tu dah lama.

Nanti lalu depan kedai aku akan snap no telefon dan call lagi.

Then next time aku usha lagi..kalau masih sama, aku viral nama kedai..

4 comments:

  1. haih. nak meniaga pun biarlah cara yang betul. macam mana laa haaihhh. kotor. nanti tak pasal2 pelanggan yang sakit perut

    ReplyDelete
  2. adoiii
    pengotor betul
    isshhh kedai mana ni?

    ReplyDelete
  3. good post 😊 would you like to follow each other? if the answer is yes, please follow me on my blog & i'll follow you back. https://camdandusler.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...