Friday 5 January 2018

Keletah anak-anak: Burger Hamba..

Assalamualaikum bloggers and readers..


Hari minggu berjalan-jalan ke Alamanda, membeli beberapa barangan sekolah yang masih tak cukup. Sebenarnya memasing nak lagi kasut baru walaupun baru saja beli bulan Oktober lepas. Biasalah anak-anak , layan saja lah dan beri semangat untuk mulakan tahun baru.

Aku pula bila jalan-jalan kat kompleks beli belah,kalau teringin nak makan apa apa aku selalu petik anak-anak.



“Aisya ! Burger King tu..”

Kalau dia kata : “nak ! abah”,  boleh la aku makan sama. Hilang rasa bersalah “cheat” diet. Hahahaha.

“Burger King tu burger hamba kan abah” Jawab Aisya selamba.

HAMBA?? Omak ai. Kalaut English anak aku, detik hati aku. King tu bukan kah raja.

Sambung Aisya : “ Burger dah makin kecik macam hamba punya makanan. Bukan burger raja raja dah.. Dah jadi burger rakyat biasa. McDonald pun sama abah, saiz pun dah kecik”

Ohhhh…

Maka aku pun bersetuju…Burger Hamba…

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...