Tuesday 1 December 2015

Bandung: Aku yang ketinggalan....

Assalamualaikum bloggers and readers..



Bandung?
Setelah sekian lama aku banned diri aku ke Indonesia akhirnya aku menjejak juga bumi  penuh budaya dan sejarah serta bentuk geografi unik itu. Semuanya perancangan last minit..betul betul last minit!

Orang dah bertahun dah pi..aku baru nak masuk Indonesia. Nak tulis cerita pun semua orang dah aware,, tapi ku tuliskan juga..

Sempena cuti sekolah yang bermula maka aku pun bercuti selama seminggu. Tapi tempat nak bercuti tak tau nak pi mana…

“Cuti lama ni nak pi mana?” Lurvy bertanya.
“Sat aa dok pikiaq lagi” macam biasa aku jawab
“ La ,,minggu depan dah cuti ni. Ishh tak plan lagi ni. Nampaknya balik kampong sajalah. Abang selalu macam tu”
“ Apa kata kita balik kg..ka ..singgah Penang dua tiga malam . LEpas tu terus balik Kedah 4atau 5 hari? Tak pun kita amik train ke Bangkok. Tapi siap la seharian atas train”
“ikut la mana mana pun”..

Aku bukak internet layan Airasia. Bangkok Vietnam..Jakarta? Hmm indonesia ni..Aku last pergi 2008. Selama 7 tahun aku bar diri aku dari pi Indonesia atas sebab2 patriotik,,hahahah
Serious!! Sebab2 patriotik.
. So oklah give them a chance ..wohahahaha.. lagipun matawang yang selayaknya berjalan akhir-akhir ni Indonesia pun..( Mungkin tu sebab utama).

Tengok JKT tiket dalam Rm 92.90..wow..last minit deal..murah ni. Pi balik dalam rm200. 9 orang just RM2000.00 lebih kurang..
Maka aku pun beli hari isnin mlm..Travel Ahad pagi..!!
Bagi tau Lurvy.. “ok kita ke Jakarta and bandung 5 hari 4 mlm. 22/11/15 pi , 26/11 balik. Tiket dah beli”

Hotel?
Erkkk
Jangan abang.. Kang payah kalau tak arrange.. 9 orang ni…
Aku google internet. Baca blog. Dapatkan no fon.. Wassap..
” Kita cari supir and transport!!!!”
“Passport semua hidup lagi ka?” Aku buat checklist la konon  konon.
“5 orang passport expired.” Jawab lurvy.

“Ok esok balik singgah buat.. Bayaran bawah 12 tahun RM100.00 untuk  5 tahun kannn?”
“Entahlah esok pegi kaunter baru nak semak bayaran..”

Pergh..
Travel Ahad.. Hari ni Selasa
Passport 5 org tamat tempoh
Hotel belum book
Transport belum cari…

Panic? Not yet.. bertenang

Keep calm and keep looking!!


To be continued…






No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...