Entry tertangguh.....
Hari Isnin hari tu, , ada peristiwa menjengkelkan
berlaku. Hermmm, tak molek kalau nak mula hari
permulaan kerja dengan omelan tapi bank ni patut dileterkan, khutbah
atau komplen kot.
Makanya aku pun ke CIMB pada pagi harmonis, Dengan tujuan
nak top up Touch and Go.
Dengan promo mengatakan tiada caj perkhidmatan serta dengan
dekat dan mudah dengan pejabat aku pun turun ke CIMB.
Masuk kad, pilih Touch and GO,,arahan seterusnya sentuh kad
di pemuka yang ada lambang Touch and GO.
Tak bunyi apa-apa.. Mengetet pun tak.. Teet pun tak.
Kemudian dipaparkan seperti tiada apa akitiviti dari aku.
Urusan dibatalkan.. Lebih kurang macam tu lah.
Ok, fine..
Sebenarnya dah bebera pa kali aku cuba nak buat servis tu
kat tahun ni. Sebelum ni top up ok saja tapi semenjak dua menjak ni asyik gagal
saja.
Dengan berhemah aku masuk bank, fisrt person aku nampak aku
nak tanya : “ATM tu untuk tambah nilai Toch and GO ,,kenapa tak boleh ( lagi)”
“Rosak la …”
Aku: “ Itulah saya datang dulu pun tak boleh. Bila datang
urusan bank ni trylah juga”
Pegawai bank: “ Itu vendor punya problem la encik kita dah
report”
Aku: “ Uish..Rasanya dah 2 3 bulan dah kot. Eloklah buka
logo T&G tu kalau servis tak boleh disediakan. Nanti susahkan customer
saja”
Aku dalam kecewa sambil bagi nasihat, macam aku pulak
consultant bank ni.
Dia menjawab seolah-olah bangga: “ Bukan 3 bulan lagi, dah 6
bulan dahhhhh” Macam aku sorang ja tak aware>
“ 6 bulan dah? Lama tu ..takkan tak baiki- baiki lagi” Aku
heran juga… Sambil geram juga cara kebanggaan dia benda tu rosak lama.
“Itulah masalah vendor lah. Kami dah bagitau dah!!”
Dan aku pun sound bank tu…
“ Customer macam kami ni rasanya tak kenal pun vendo-vendi ni. Sepatutnya servis ni bank
kena pastikan sentiasa up and running. Kalau iklankan ada servis kenalah beri
jangan salahkan vem=ndor itu dan ini. Kalau tak boleh jangan promo ada servis
tambah nilai….bla bla
Senyap kejap pegawai bank tu..Aku pun keluar. Tak nak aku
panjanayat aku. Buang karan saja..kalau depa reti pasal customer depa akan
betulkan. Kalau tak berbulan lah lagi…..Oh CIMB.
betul tu.kalau nk sediakan perkihdmatan apa apa.pastikan elok.kamu cust,xnk amik tau pasal vendor vendi ni.kan kan.ckp nk marah2 pulak tu.haih sabr jelah.
ReplyDeletesetuju sangat... kita memang tak kenal tak tau vendor ke apa ke.. yang kita tau... orang orang yang keje dalam bank tu.. so kalau nak nama baik, kenalah beratanggungjawab
ReplyDelete