Friday 19 February 2016

saya dah ada banyak masalah..cukuplahhh

Assalamualaikum bloggers and readers..


Leader..
Sepatutnya bring out the best of its people.
Boss pun sama..

Erm tak nak la bebel specific. Nanti kena diri sendiri. Cuma kita tak boleh dok kata kat orang .
Boss yang teruk ka. Yang tak aware ka? Yang nak kawan dengan kita ka..Layan saja lah.

Attitude orang kita tak boleh ubah .  Cuma boleh mintak doa agar lembut la sikit..

Yang penting problem dia tak jadi problem kita.


Bertitik tolak bab problem ni aku nak cerita satu story.

Ada prank kat luar negara.

ideanya: Jual aiskrim harga $6.50  , bila orang  beli dan bayar lebih, jangan pulangkan baki.
Ada la pembeli tunggu selepas bayar...cahsier tu kata dah pulangkan dah..
Ada yang bertengkar
ada yang nak bergaduh
Ada yang maki..

Dan duit ynag dibayar dalam $10 atau $7.00 macam tu ja


kemudian datang seorang pemuda yang hensem lagi bergaya walaupun tak pakai formal.
Beli aiskrim
Bayar seratus dollar..

Ambik aiskrim..
Tunggu depan cashier... dan menunggu dan menunggu dengan tenang

+YEs sir can i help you..( cashier tu buat buat sibuk sambil lap kounter)
* Saya tunggu baki ( uik cakap melayu semula)
+ Saya dah pulangkan tadi
* oh ok  .. sambil berlalu pergi


Kemudian crew prank pun kejar dan panggil...
Dia pun terkejut dan berenti..

Encik,, encik tahu  dak ni prank  bla bla..
Oh ya ka? Saya tatau pun.

Duit encik tadi yang paling besar..$100.
Dan encik sorang saja , yang dia kata dah pulangkan encik berlalu pergi macam saja.. kenapa?

OH!.. saya pun rasa dia tak bayar..
Tapi saya dah ada banyak problem untuk saya pikir..ccukuplah
Dan saya taknak bab $100 ni menambahkan problem saya..cukuplah. Dia kata dah bayar.. dah la. So saya berjalan pergi sambil menikmati aiskrim ni.. Saya beli sbb nak menikmati bukan nak bergaduh.


oooooohh...:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...