Saturday, 8 December 2012

aes: kATA DAH CABUT, RUPANYA BELUM LAGI...

Assalamualaikum bloggers and readers..

Mula-mula kata dah cabut, rupanya tak cabut lagi. Aku pun petik dari blog lain kata dah cabut AES kamera.  Belum lagi la bai..
Lepas tu kata nak serkup dengan kain. Belum serkup juga juga.
Ni kerana banyak hal teknikal yang perlu dipatuhi. Contohnya kena bagi notis 14 hari. Kemudian sedar pulak notis tak cukup kena 30 hari…Tak serkup lagi nampaknya. Kain serkup tentu dah siap kot.

Lepas tu katanya hanya kontraktor yang boleh serkup. Org lain tak ada hak untuk bertindak sehingga selesai notis apabala baru boleh ambik tindakan seterusnya.
Huh memang susah kan,, pasang sat saja.. nak cabut memang susah…
Aku rasa kita pakat-pakat serkup ahli politik yang dok buat kecoh pasal AES degan guni padi,, dua dua belah.
Cuba lah dok bincang elok elok..demi rakyat…Mokala, huh mokala tu, tentu korang tak paham mokala apa kan..
Mokala tu erti jikalau.. bahasa kedah pekhat (pekat)!! Mau kalau kot kata asal, jadi mokala,..cehh,, mokala.
Ok balik cerita tadi, …
mokala bab AES pun susah nak selesai macam mana agaknya kalau bab lain. Sama saja dua dua belah pihak… !!! loqlaq betoi..

Bukan apa,,,
Ok serius, this is my thought..
How about ( eh omputih pulak )…cam ni,, kalau buat salah kena tanggunglah.
Buat salah dengan org mintak maaf…
Kalau langgar undang2 kena saman. Ok clear bab tu.
Kalau limit laju kereta 110, hampa pi bawak 140, 170 kena saman. Bayar la..
Jangan jadi org yang degil tak boleh diajar… maaf kasaq sikit.
Dah la bawak laju nak mampuih, lepas tu takmo bayar saman. Bayangkan kalau ada adik beradik kita kena langgar dek org yang bawa laju, meroyan jadinya. Kata tak dak undang2 la bagai. Polis itu ini la,,,
Jadi kenalah disiplin.. kalau tak disiplin org saman kenalah bayar ok.. simple as that.
Clear kot..
Ni bukan soal politik ke tok nenek  KE apa.. soal penguat kuasa undang.. awat susah sangat ka??
Bab no 2 ialah sistem yang menekan rakyat, dok bagi untung kat kroni bagai…
Bab no 2 biarlah depa ahli politik dok ponpang sama depa, Kita dengar dan nilai. Sampai masa buat keputusan… ELECTION KAN DAH DEKAT ..Yang penting jgn langgar lampu isyarat dan jagn langgar speed limit… buleh?

Benda ni tak kena kat kita takpa...
 Mau sesiapa yang kita kenal accident akibat kecuaiAn org,, barulah melengung….
Entah lah labu,,sebenarnya kita kena didik rakyat patut pada undang2.
Jangan biar benih-benih disobedience tu banyak sangat… susah nak kawal.
Tak puas hati?
Jadilah org yang berdisiplin………..
Kena aniaya??..bawak pi jumpa ahli politik ka NGO ka… ok,, baiiiiii







PETIKAN
SHAH ALAM: The state government will not dismantle the two Automated Enforcement System (AES) cameras in Selangor, opting instead to cover them with red cloth.
State executive councillor Ronnie Liu said he preferred to turn the cameras off or dismante it altogether, but Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim decided that it would be best to drape a cloth over the cameras.
“We will test with the red cloth first,” he said. “We want to see who dares to remove it,” he told said after attending a talk by former Indonesian president B.J. Habibie at Universiti Selangor (Unisel) here yesterday.
The cameras are currently installed at Km6.6 of the South Klang Valley Expressway and Km301.6 of the North-South Highway.
The Selangor Government has been against the installation of the AES cameras, insisting that it infringed on the rights of motorists.
Transport Minister Datuk Seri Kong Cho Ha slammed the state government's latest plan.
“That is a very irresponsible state government, especially (state Local Government, Study and Research Committee chairman) Ronnie Liu who is getting cheap publicity every day.
“The people should know that if they (Pakatan Rakyat) are really a responsible and caring government, they should be concerned about those involved in road accidents,” he said here yesterday.
Road Transport Department (JPJ) director-general Datuk Solah Mat Hassan said the department would not interfere in Selangor's plan to cover up the cameras.
“Any course of action depended on the AES camera service provider, Beta Tegap,” he said.
“This is because the service provider must ensure that the system operates continuously 24/7.
“If they want to cover up the cameras, the provider can always just remove the cloth,” he said yesterday.

1 comment:

  1. td lalu ada nampak aes kena simbah cat merah huhu

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...