Sunday 2 December 2012

Mendaki Bukit Broga

Pulang dari Bukit Broga , dalam kereta anak anak aku tertidor keletihan. Mungkin kerana bangun awal, pukul 5 pagi dan semalam pulak pergi stadium.

Perancangan saat-saat akhir membolehkan aku sampai ke Broga pada pagi Ahad, setelah lama merancang untuk mendaki Bukit Broga, Dekat shj tapi masih belum sampai-sampai lagi.

Perjalanan ke Semenyih amik masa 30 minit saja. Pukul 6 dah sampai kat petronas, seperti yang aku berjanji dengan Zamil. Aku sampai dulu, lepas solat subuh baru dia sampai.

Bulan masih kelihatan.. Suasana pagi pagi yang indah, Photo ni setelah 15 minit berjalan..

Starting point.. dalam kebun kelapa sawit. ...parking charge @ Rm2

gelap gelita.. light trail dari pendaki yang bawa torchlite.. atau dari lampu kereta..entah bila ter"snap"

Here we go

.....

MAsih semangat waja


Tanah yang agak licin..tapi kat sini jem.. ramai org siut

Apakah...? entah lah labu

suku perjalanan mungkin

Broga hill!! Peace yooooo

Pokok pun snap..layannnnn



Rehat dan minum dulu.. Zamil dah terduduk.. bukan apa, duduk nak minum air daaa

Yang paling mencabar yang ni je lah..kat depan tu.. Hati2 takut tergelincir sebab licin...


Safee yang mendaki.....Baju tgk bola semalam.
Mendaki Bukit Broga agak mudah. Tapi jangkaan aku silap, disangka mengambil masa 30 minit menjadi 50 minit agaknya. Cuma risau takut tergelincir sebab musim lembap dan hujan sekarang ni. Pagi tadi tak hujan jadi memang cantik lah trek, walaupun ada lopak air sana sini...

Org memang ramai.. Aku on the way naik, dah  ada yang turun..huish..awal gila depa naik...

Bersambung nanti ..banyak photo lagi coming ...tungguuuu


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...