Sunday, 21 October 2012

Pasembor Taman Segar

Assalamualaikum bloggers and readers..
Aku panggil pasembor ..eh bukan, aku panggil pasemboq. Masa kecik2 mamak naik basikal datang jual kat kampung ( sebenarnya kat tempat aku, dulu  mamak dipanggil kelin, kalau india tu dipanggil hinu)

Betul.... tapi panggilan tu dah pupus di telan zaman. Kerana ia sensitive mungkin tak sesuai lagi. Makanya jadi lah  mamak dan India. Kenapa asal usul depa dipangil keling dan hinu pun mungkin tak dikaji oleh aku.

Jadi, jangan korang heran jika belah kedah ajak pi makan kat kedai kelin. Yup kelin.. org Kedah ni perangai dia "g" selalu tertinggal. Sebab apa?? Pakat pi tanya org Terengganu. "G" banyak org Ganu guna. Tinggal sikit ja kat org Kedah... Tak caya.. Cuba dengar org Ganu cakap. Ok k lah lawak hari minggu.

Harap takdok sapo2 yang terusik yer... Maaf ye pasal kelin tu...

Nak bagi tau loghat Kedah ja..
Seperti biasalah kalau benda yang tak elok kita ubahlah..

Ni ha.. entry pasal makanan..NAk tiru style blog tifazatie


 Rojak (pasembor) Taman Segar Cheras... Bukan mamak tapi Melayu ( err entah2 Indonesian...hahahah) ..
Yang penting sedap..

Singgah rasa semasa ke Pantai Cheras check Danish...

Sedap dan segar rojak ni..Sesuai dengan nama Taman Segar Cheras



9 comments:

  1. adoi meleleh heh tgk pasembor ni time petang2 cmni.... ada jgk yg masuk dlm list ngidam ni kang. grrr... :P

    ReplyDelete
  2. ade lg la, xpupus pun..saya panggil rojak kelin.huhu

    ReplyDelete
  3. uncle suka rojak mamak... peluh tangan tu yang teringat-ingat tu!

    ReplyDelete
  4. Nik and MIa..sedap jugak.. 3 riyal se..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...