Sunday 21 October 2012

Danish juling??

Assalamualaikum bloggers and readers..

Aku dan anak-anak hari ni. Lury ada kuliah. Kena mentelaah pelajaran. Wah bahasa... Hahaha..
Rancangannya aku nak masa special resipi.. Aku usha MasterChef,, dapat idea nak masak tetapi kena bawa Danish pergi check mata..

+U better bawa dia check mata- Kata Dr E hari tu.
- Kenapa?
+ Your son ni squint. Dia ada problem baca ke tgk Tv ke?

Ok lah.. aku dengar squint atau bunyi seumpamanya. Atau bahasa Kedah kata juling.
Aishh... Tak pulak aku perasan juling.. Mana mungkin..
Tapi bersungguh Dr tu refer ke pakar.. Selasa ni ( tempohari ) u pergi tau
Sampai aku naik cuak, dah lah tak pernah aku guna perkataan squint ni..
Disebabkan aku tak pernah pergi maka aku telefonlah Gleneagle..

Confirm aku boleh datang before 12.30,
maka bertolaklah 6 beranak pergi..
Danish tuntut game baru baru dia nak jumpa doktor.. aku pun ok


Sampai saja, klinik tutup, kata staf registration
..Walaweh, aku telefon tadi. Kata confirm aku boleh datang!

Makanya dia pun telefon klinik dgn no yg sama...
Kemudian pass dekat aku..

Kata suara disebelah sana"
+Kami ada kat Pantai Cheras hari ni... Memang Saturday tutup kat Gleneagle,
Suara sama saja dgn org yang aku bercakap tadi ni..
- Tapi saya baru call , ckp boleh datang..dan ni nombor Gleneagle kan

Ni hujah dia
+ Encik tak tau ke kami memang tutup kat sana
+Ingat encik nak datang Pantai Cheras.
+Kalau telefon Gleneagle memang dia divert kat sini.
+ Ingat Encik nak inform datang Cheras.
+Encik first time ke datang
+Bla bla...

Uish, cammana rasa kalau anda jadi macam ni???

Dengan cool dan sama banyak nak sembur ke tak aku pun berhujah..

-Cik, sbb tak pernah datang saya call untuk pastikan tadi. Dan saya call nombor Gleneagle.
-Dan saya tak pernah tau pulak call saya kan divert ke Cheras ke Kodiang ke, India atau US.
- Lain kali jawablah Dr bla bla Cheras. Baru lah sayaboleh naik hairan camner boleh ke Cheras pulak walhal call Ampang..
-Kalau tanya tadi nama dan pernah datang ke tak,, cakaplah yang hari Dr ada kat Cheras. Saya call Ampang dan berjawab dan kata boleh datang... Datang Ampang lah..

+Maaf Encik, sekarang boleh datang Cheras tak???

-Boleh . No hal....

Terus ke Hospital Pantai Cheras aku hari ni...Tu saja drama.
Danish? Semua ok lah.. Mana ada juling..haiyaaaaaa..... Buat suspen saja. Mata vision pun perfect saja.. Tak pe yang penting semua ok..Alhamdulillah...
Biar drama awal jgn mata Danish ada masalah sudah...


P.s Antara Neelofa dan Marlon Alex James..Hahaha.. Boleh kat Neelofa.. yeahhh... Tahniah Red Warior. Satu keputusan yang adil dan menarik!!!!!

p.s2 Dulu masa kedah James bagi nama anak Malaya apa tah..
Kalau menang aku nak ciut (tweet) suruh dia namakan ARMYra.. (Armyra) Army for tentera...
tapi kalah so lupakan saja...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...