Friday 16 December 2011

Ketuklah keyboard anda wahai bloggers...


Sampai umah lambat malam ni.. Mencari idea untuk menulis sekejap.. walaupun sebaris ayat..
Cuaca agak panas,, mungkin siangnya kedinginan dan hujan .. tapi di sini agak panas.. Atau aku yang belum mandi..hahahah..patutlah.

Tapi aku ingin menulis dulu. Bak kata nike "just do it".. .

Dalam banyak2 perkara kita hanya memikirkan apa yg patut dan perlu kita buat untuk mencapai sesuatu, tapi pada masa yang sama kita juga yang meletakkan halangan utk mengelakkan kita mencapainya. Seribu satu alasan untuk tidak melakukannya, dari mencari alasan untuk melakukan.

Kalau kita telah mencuba, tetapi kalau tidak berjaya adalah satu "step forward", kerana kita telah menghapuskan satu cara yang tidak perlu. Itulah bak kata Thomas Edison... Ala yang buat mentol tu kannn...

Bayangkanlah beliau mencuba beribu kali untuk membuat mentol menyala . Kalaulah tak salah beliau ingatan aku. Kegagalan beliau bermakna beliau telah tahu sata cara yang salah, jadi buatlah cara lain hingga berjaya...

Begitu juga dengan Kolonel Sanders. Seorang yang miskin tapi tahu resipi dan kaedah untuk memasak ayam. Akhirnya bertindak untuk berjumpa dengan peniaga ayam goreng untuk memperkenalkan resipi dan juga cara memasak dengan betul. Pendapatannya adalah peratus peningkatan jualan ayam goreng tersebut.!!

Beliau telah berjumpa sehingga 1029 kali (kalau tak silap) sebelum seorang bersetuju. Bayangkanlah kalau beliau berhenti ketika pada kali ke 1000. Tentu tak ada ayam goreng kentaki sekarang ni..

Oleh itu bertindaklah. Take action!!! Take control of your result. Menyalahkan orang lain amat mudah sekali tetapi itu bukan penyelesaian tuntas.

Take action..just start somewhere!!!! Like writing this entry.. U will never have any sentence if u dont start hitting first alphabet the keyboard.

Somebody will read this???? Does it matter??? U writing because u love to write. Do what u love bloggers....!!! Kalau ada org membaca dan bermanafaat satu bonus untuk anda.. oh aku sebut bonus???

See ya..

2 comments:

  1. Part bonus tu yang sedap dengar..hehe..and this comment is left just to let you know that I'm reading this :-)

    p/s - tq for visiting my blog, sorry for the late visit here but you left a wrong web link at my box.

    ReplyDelete
  2. oh nvr mind.... thnks for reading..pls come again ya..

    yess i did mention bonus...alhamdulillah

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...