Tuesday 1 February 2011

*#*#4636#*#*

-Aku menerima bil celcom yang berkali ganda dari normal . 6 kali ganda lebih tinggi dari biasa
-Upon checking, usage GPRS thousands of unit...
- Ni mesti aku punya smart-phone-yang-tak berapa-canggih campur aku yag tak smart..
-Tak smart pasal aku tak sure setting atau ter"activate" GPRS atau anak-anak aku yg lebih pandai IT.
-******************************

So aku calling2 Celcom Service untuk mengmati setting yag aku tak perlu tu. Yess tak perlu.. kalau aku guna aku tak kisah la. Sekarang ni aku bayar free ja...

The helpful CS kata aku kena mintak tolong kedai yang settingkan.. Aku ayat sket2 takkan diorg tak de expertise untuk remove da setting..

Sbb kalau nak wat setting apa2 sebelum untuk dapatkan service, laju ja diorag tolong...
So dia tolong...

code untuk android software mcm ni ...
*#*#4636#*#* then masuk phone option and then tekan menu untuk diactivate GPRS setting..

tgk la ye kalau phone anda kena bil yg bukan2 atau credit prepaid anda laju je habis
mungkin puncanya auto connect GPRS ke apakende nya..

Pls take nak note that disabling GPRS setting mungkin membuatkan anda tak dapat connect to MMS or WIFI... pls note ya...
last sekali kalau tak sure jugak pi la kedai HP...

Ni complain org ..aku terjumpa lepas tulis blog di atas. Kalau ramai yang terkena atau sebelum terkena harap semak2 la setting..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...