Tuesday 1 May 2012

Pada pendapat aku...

Cerita demo la, dah 2 3 4 hari dah kan, tapi aku amik keputusan nak ulas juga. Biar la . Pasal bersih la apa lagi..Ni pendapat aku sambil cuti-cuti hari pekerja ni.

Sebelum tu, malam tadi terjaga pukul 4am camtu, layan MC v MU. On tv minit 56 dah game berlangsung , MC dah satu, Mu masih 0.

LAyannnn ...Sampai kesudah MU tak leh score. Dan tak nampak gaya MU nak score. The game belong to MC. Habih cerita! Memang MC layak menag and all the way to win the trophy. Lagi pun dah tibai MU 6-1 dan 1-0 dalam liga kan...

Pagi bangun lambat la. Hari Pekerja la kan, tak bekerja, golek-goleklah dgn Lurvy..Ahaks... Apa? Eh ada org hari pekerja kerjakan isteri.. haha...
Golek-golek ok la kan...


Anyway, sambil-sambil kena white coffee hazelnut panas-panas suam kuku syok juga layan blog. Lagi pun tengok visitor dah ramai dating. Elok lah update sepatah dua.
Tadi dah kasi pekerja Jakel kerja keras layan cari kain baju raya... Wohaaa.. dah shopping kain tu.. EH nanti tak de org mau tempah . Baik pg segera.. 7 org anak punya keperluan wooo..
Eh kat mana aku ni .??.ok ok. Aku nak sentuh pasal bersih!!. Dah kotor balik dah pun.

Anyway pada pendapat aku golongan demonstran ini ada beberapa golongan , tak tau berapa lagi ni. Sat lagi type keluar lah idea.. Ok kira tau:

1. Para demonstran pertama ialah yang memang jenis ada iltizam dan objective. Yg ni memang nak suarakan pendapat dan gunakan hak untuk memenifestasi ketidakadilan SPR... (oh adakah aku kata SPR tak adil??)..wohaaa. No komen , tapi itulah kata mereka . Mereka yang termasuk golongan no 1. Yang ni hampa katalah haram ka apa, roadblock ke apa ka..Lawan tetap lawan..Tak boleh mai naik bus depa naik lori!!!

2. Jenis yang kedua ialah yang nak join the fun. Ala ramai-ramai berkumpul gitu. Ajak member2 join. Sampai jalan-jalan boleh juga exercise. Kalau kena hambat boleh berjogging. Kalau kena kejar lari. Yep for fun.

3. Jenis ketiga ialah orang simpati dengan NGO-NGO ni dan akan support aktivi-activiti NGO. Oklah lets support each other.

4. Pendendam. Dalam ribu-ribu tu ada juga yang dok dendam dengan polis. Sebab kena tahan tak pakai helmet la, speed trap la, roadtax mampuih la. Mesti ada kot sorang dua yang memang nak tarbi polis kalau ada kesempatan. Ni niat yang paling hampesss. Adak e. Entahlah , andaian aku ja.

5. Agen provokasi. Yang paling malaun. Ada tak pasti ada ke tak. Boleh jadi ada boleh jadi tarak. Kalau ada memang paling hina lah. Menyusahkan dan menyebabkan huru hara. Paling hina kalau ada golongan ni amik kesempatan kat suasana aman. Ini bukan demonstran, Golongan ni DEMON!

Ok lah 5 golongan yang aku boleh fikir. Oh, ada lagi satu geng photographer yang amik kesempatan nak outing masa ni.. Wohaaa.. Aku nyaris2 nak pi, tapi ,,ah tak yah cerita lah...

Yang ganas.

Apa barang pukul polis. Gila ke apa.Tak bertamaddun betul..Aku memang tak puas hati!! Seyes.
La ni gambar semua keluar. Yang pukul polis!! Yang membalikkuangkan kereta peronda!! Hebat-hebat!! Apa lagi.. kasi tangkap le depa ni!! Boleh la kot. Gambar semua ada.. Kasi caj dalam mahkamah. KAsi hukuman setimpal. BAru ada akai. Menyusahkan semua org!! Biar semua org tau kalau buat pasal masa org berhimpun cara aman, ada hukuman yang setimpal.
Susah ka nak tangkap?? Senang saja kan...

Ni contoh foto mereka-mereka yang ganas. Tak kisah lah siapa mereka,agen provokasi ke , mat rempit ke, pengganas ke, tok lebai ke. Kasi caj baru tau siapa mereka... Banyak lagi foto dalam paper dan blog . Dalam pada dimasa kita dok tengok minor detail tu , pls don’t forget the larger picture what is Bersih all about!!! Take care!









Ni awat la dok pi rempuh..orang kata tak boleh!! Hormat la sikit. Kata nak hampiri saja ....

Tengok dan nilaikan.. Bagi aku its clear. Ini adalah signal utk rempuh barricade. Awat la ketegaq. Memang spoil la. Sepatutnya tak dak isu!!!... Its a mistake, and hopefully he admit it...


4 comments:

  1. Aku cuba tambah satu group lagi. Group pemerhati dr luar yg tunggu peluang nak jatuhkan Msia. IMHO

    ReplyDelete
  2. saya group cintakan kedamaian..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...