Friday 18 November 2011

Setelah Kalahkan Indonesia, Malaysia Terpaksa Pulang Dengan Kereta Perisai



Kan aku dah kata ,kita mampu menang!!,,...kini sudah terjawab yang Malaysia mampu dan boleh kalahkan Indon. Jangkaan aku 2-0 tapi menang tetap menang dan boleh mendiamkan penyokong Indon di stadium. Susah sangat ke nak menang?? Dan malam tadi segalanya nampak mudah.

Mungkin secara mentally pemain Malaysia sudah terbiasa dgn jeritan di GBK. Mentally prepared kan.....Dah tau dah hostile punya tempat... Kena bersedia untuk hadapi hostile environment.


Yang lawaknya...eh lawak pun tak lawak la,, kena naik kereta perisai lagi. Dibuatnya puak-puak yg tak ada pemikiran logik tu start serang bas, mau huru hara pemain kita.

Kalau berjaya ke final nanti, Malaysia buat special request..Sediakan helicopter...Hantar dan amik dalam stadium..Baru gempaq..layanan VIP. Baru best, lagi best!







p.s ...dah kalah tu accept sajalah........Baru gentlemen!!!


JAKARTA - Tim nasional Malaysia U-23 harus pulang dengan kendaraan antihuru-hara (Baracuda) milik aparat setelah sukses mengalahkan tuan rumah Indonesia 1-0 dalam laga terakhir penyisihan Grup A SEA Games XXVI-2011 cabang sepak bola di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Kamis (17/11/2011).


Para oknum suporter yang menggunakan atribut pendukung Indonesia memang telah menunggu pasukan "Harimau Malaya Muda" di depan pintu merah, serta pintu masuk dan keluar untuk tim Malaysia. Teriakan "tak bisa pulang", "maling", "tangkap malingnya" dan yel-yel lainnya dilontarkan oleh sebagian pendukung Indonesia sambil menunggu.

Demi menghindari hal yang tidak diinginkan, pihak keamanan bersama panitia memutuskan untuk menggunakan Baracuda demi mengamankan pasukan Ong Kim Swee tersebut. Setidaknya, ada dua Baracuda yang disiapkan oleh pihak keamanan untuk mengangkut timnas Malaysia dan sejumlah tim ofisialnya, baik ketika datang tadi maupun saat pulang.

Pengamanan ketat memang diberlakukan mengingat Malaysia merupakan musuh abadi Indonesia di kancah persepakbolaan Asia Tenggara. Namun, Pelatih Kim Swee menilai hal ini bukanlah masalah besar dan tidak akan memengaruhi mental anak asuhnya. "Oh saya bisa memaklumi ini. Saya tahu bagaimana situasinya. Ini bukan masalah yang besar," ujarnya kepada wartawan./kompas. /dipetik dari kedahlanie

6 comments:

  1. Teruk juga mentaliti segelintir mereka ni....

    http://jejak-jejakkecil.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ape benda la diorang ni, over je memanjang.

    ReplyDelete
  3. adil la tuh.. skuad senior dah merasa.. skuad bawah 23 pulak rasa.. apek mesti dh biasa dgn baracuda tuh.. hehe

    ReplyDelete
  4. Mereka masih terlalu asobiyah sangat..

    Jom singgah kejap di sini:
    http://ceramahttbc.blogspot.com/2011/11/ustaz-kazim-mengawal-jiwa-dan-perasaan.html

    ReplyDelete
  5. melayan makhluk2 bernama indon yang tak berapa cerdik...macam tu la...

    visit me here

    ReplyDelete
  6. kita tak usah layan sangat..senyum ja...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...