Tuesday, 19 April 2011

Chup cepat cepat !!


!!!Cepat-cepat!!! Cepat chup nama yg korang nak jadikan email address korang..
Tapi macam mana mekanisme nye .. Atau atomatik kerajaan akan assign mengikut kesukaannya.Atau kena masuk tender macam nombor kereta..
Kena tunggulah ye..

Terkini: Kerajaan akan sediakan satu email address untuk semua penduduk Malaysia. Jadi senang lah kerajaan untuk menghantar notis atau apa – apa yang berkaitan. Harap- harap jgn lah digunakan untuk hantar saman ekor sudahlah. Jadi kalau boleh reserve email address kan bagus. Tapi jgn jadi sasaran spam sudah……..

Untuk mengetahui selanjutnya sila baca disini


Petikan dari StarOnline:
Official email account for each Malaysian adult


Initiative is to allow direct and secure communication between the public and the Government

PUTRAJAYA: All Malaysians who are 18 years old and above will be assigned an email account each in order to receive statements, bills and notices from the Government.

The initiative would allow direct and secure communication between the public and the Government, said Tricubes Bhd chief executive officer Khairun Zainal Mokhtar.

Tricubes Bhd is the company developing the 1Malaysia Email project in collaboration with Microsoft.

Khairun said Tricubes Bhd would also spearhead the development of a web portal which would include social networking services, online bill checking and payments.

4 comments:

  1. kan best dapat chop email lama. senang ingat

    ReplyDelete
  2. saya pakai emel domain sndiri je..

    ReplyDelete
  3. taktau mcm mana nak buat email tu . :(

    ReplyDelete
  4. hehehe.. chup..cocacola. nice info

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...