Thursday 30 August 2012

Samsung bayar saman Apple 1.3 billion USD dengan syilling 5 cents ???

Assalamualaikum bloggers,readers..

Samsung bayar saman Apple 1.3 billion USD dengan syilling 5 cents ( ataupun a nickle). Aku setuju atas sokongan aku terhadap Samsung, atau lebih tepatnya kerana aku suka produk Samsung. Bukannya benci Apple..Hahahhaaha.

Tapi sebelum aku goole pun, aku dah tau berita ni fake. Berita palsu..

Apple adalah satu company yang innovative. Produk dia bagus dan bermutu . tetapi untuk claim all the patent yang being contested agak melampau. Dan ianya diputuskan dalam mahkamah US. Mungkin benar Samsung ciplak juga tapi untuk persaingan dan kebaikan pengguna setengah benda tak patut patent kot.

Berbalik kepada duit syiling tu, udah udah lah weii..jgn percaya blog.. Baca boleh kemudian fikir sendiri
Bak kata Nabil ” Lu pikir la sendiri”.

Kes mahkamah belum selesai.

Kalau nak bayar pun tak boleh sewenang-wenagnya. Kaedah nya mesti ada.
Ianya mestilah mengikut kaedah yang biasa digunapkai untuk membuat settlement, bukan boleh dituangnya syiling cenggitu..


Wokeh??


2 comments:

  1. 1st time baca berita pasal samsung byr syiling kat epal ni, rasa cambes gak...
    tp siang td aku dpt tau mende ni fake atau hoax...
    mcm2...
    itulah...amek kesempatan atas satu2 isu panas...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...