Saturday 19 March 2011

Jalan jalan : Hatyai-Songkla part II

lama jugak nak upload pic...
-ni perjalanan along highway ke B.kayu hitam
ni pagi lagi...jalan agak lengang..sesekali sekala kereta plet siam memotong....



approaching Changlun....dekat UUM .... anak semua teruja,,, first time passport diorang nak digunakan.....


bertembung dgn satu grup...100 bijik kereta, dalam hati aku mampus kalau kena Q dengan depa semua... so aku pun segera ke border.. depa semua ni dari penang nak ke songkla dulu kemudian ke hatyai..pelik juga aku rasa sbb setahu aku mesti jumpa hadyai dulu... ( rupanya ada jalan luar terus ke songkla tanpa lalu hatyai)



sempadan... sebelah Malaysia,, suasana agak tenang dan selesa.. tak berapa banyak kereta sangat...









aku beri passport sebeban 9 org,,,, ...pandai dia wat lawak...muka mcm hardi jaafar... botak tapi pemurah dgn senyuman.. satu servis yang baik dan menarik la... tak expect much..
oh ya... bila sampai tang passport aku dia kata sorry bang sepatutnya tak boleh ni...expired bulan 6 so ada 3 4 bulan lagi..tak boleh ! paspport kena hidup at least 6 bulan...
alamak..hijau aku sekejap... aku sorang yg tak boleh..
dia suruh aku chop kat pejabat, selalunya kalau takat thailand pegawai tu benarkan...
lega aku.... memang pegawai kat pejabat kasi chop aku punya passport,,,nasib baik kami tak pi cuti kat australia...aku buat lawak pulak!!!





entering Thailand..sawwadikap.. ni kat border. nama tempat Danok.. banyak kedai2 jualan kat sini... punya la x efficient ,, dah la tu kena hulur duit pulak masa nak chop passport..





kat border ni , nak chop passport memang kena sediakan pitih...seriyal satu passport...jgn tanya aku boleh ke tak bayar.... aku tak tau...
tips: tanya procedure dia betul2 kalau nak masuk kereta ya...
dan make sure queue tempat yg betul.... aku berapa kali kena beratur..haiyakkk, siam siam..




Farah amik pic ni...dahaga ke dear???



we are now in Thailand, Aisya











No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...