Wednesday, 26 October 2016

Nak habag mai, semua orang ada masalah..

Assalamualaikum blogger

1. Dari petang berviral berkenaan seorang lelaki Melayu Islam bunuh diri terjun jambatan Pulau Pinang(Jambatan ke2)

2.Nauzubillah.. moga tak benar. Dan moga kita semua dijauhi dengan perbuatan sebegini.

3.Kalaulah benar,kalau..

4. Aku masih terpempan dengan kewajaran dan solusi serta cara beliau bertindak mendepani  masalah yang dihadapi.

5. Kalaulah betul, adakah sebegitu senang cara selesaikan masalah.???
Ya ya...masalah dia di dunia mungkin selesai, tapi di "sana" macam mana nak jawab.

6. Kalau lah benar, ...Apakah dengan tindakan beliau boleh selesai masalah anak, isteri dan keluarga??. Tidakkah rasa sedikit kasihan dan terfikirkah kesan kepada mereka yg di"tinggalkan".

7. Jika itulah pertimbangan kewajaran tindakan beliau, aku bimbang orang lain menjustifikasikan bahawa itulah caranya nak selesai masalah. Nauzubillah..!

8.Kita boleh mengaitkan dan mengikat semua benda lain ke dalam masalah kita kalau kita mahu. Nanti terdengar ada orang merompak sebab masalah Palestin?
Logik ka?
Memang politik , ekonomi Malaysia ada masalah , secara mikro ka makro, perception ka dll. Memang masalah haru biru tapi jangan bawa masuk hal masalah kita ( eg masalah rokok seludup, ye lah kan, dah buat salah orang tangkap la) 

9..Rungkaikan masalah kita diperingkat sepatutnya. Jika masalah A..cari lah solusi utk A. Berbincanglah...sbb semua orang ada masalah. Orang kaya pun mungkin banyak lagi masalah.

9. Nanti hal dunia pun jadi "point" atau sebab orang lain nak buat salah.

10.Masih berharap tak betul...huhuhuhu. oh dunia dunia








6 comments:

  1. Saya pun mengharapkan kes ni tak betul betul terjadi. tapi kalau dah confirm, kesian dekat wife dan anak-anaknya.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam dah confirm..hadoiii

      Delete
  2. Sedih dengan keputusan yang dia ambil....tertekan sampai macam tu kesannya...

    ReplyDelete
  3. mmg btol dh kan.. tgk mayat dia.ALLAH tak smpai hati rasa...

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...