Tuesday 20 March 2012

Jalan Jalan Japan: Awesome.(Part 1)

Awesome!!! Satu perkataan yang menggambarkan percutian aku ke Jepun. Thnks to CIMB PRIME yang menghadiahkan aku pakej Club Med. Dengan adanya sponsor dari CIMB boleh la bawa family semua pergi. Mula ingat nak ke Yabuli (China) tapi atas rujukan dan cadangan Ms Yvonne Yap ( Club Med Malaysia), maka kami pilih Club Med Sahoro di Hokkaido sana. Dan pilihan yang tepat!!!

Hari Jumaat mlm berangkat ke Narita dengan JAL724. Departure @ 2330 mlm.. Arriving pukul 0600 Tokyo time. Flight smooth, walaupun tgh malam, anak-anak sibuk dgn movie dan games.
Landed at Narita dalm hujan renyai.
Fuh sejuk gilos.. Terus pakai winter dress. Takut anak-anak tak leh cope dgn sejuk tetiba. Suhu around 2 atau 3 celcius kot.

Then terus ke Haneda nak ambil flight pukul 11.30 ke Tokachi, Obihiro. Tranfer ke Haneda airport naik bas, Kos 3,000 yen lebih krang RM180 sorang. Kanak-kanak half price . Lebih kurang sejam jugak dalam bas dari Narita ke Haneda…

So kena cepat-cepat collect luggage semua dan beli tiket bas. Sebab public transport super efisien kat sana, tak lah panic sangat untuk sampai ke Haneda on time. Maklumlah dengan rombongan anak beranak semua sembilan org, kena plan timing properly.

Tunggu sekejap di airport sambil breakfast yang dibawa from Msia… Then boarding flight 1124 . Penerbangan sejam lebih . Sampai Tokachi Obihiro 1410 macam tu..

Putih salju…
Semasa pesawat menuruni ( descend) dari ketinggian berpuluh ribu kaki untuk mendarat aku terpegun dengan suasan putih meliputi bumi dibawah. Ok ok jgn gelak, aku memang tak pernah sentuh atau lihat salji yang sebenar. That’s the whole idea we choose the winter holiday. Tetapi aku teruja, kagum ( entah ayat apa yang sesuai) dengan persekitaran yang begitu berbeza. Its reallly white! Semua putih, seputih salju…eh memang salji pun..apa daaa,,,,


Occupied dgn game




good morning Tokyo... mentari terbit dari negara mentari terbit



@ Narita
Arriving @ Haneda
Sementara menunggu flight ke Obihiro


Menghampiri Tokachi airport , Obihiro
Salju......

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...