Friday 27 May 2022

Siap pi tanya cashier lagi...

Assalamualaikum bloggers and readers..

Tadi, siap aku pergi tanya ke kaunter Petronas. Pam ada isu callibration tak? 
Ghisau cashier tu nak jawab. Siap suh tanya orang yang senior kot. 

"Eh ok je cik. Tak de apa isu." 
Kenapa ye cik?

"Tu lah.. saya isi minyak dah sampai 94 ringgit tapi tak penuh-penuh lagi. Tadi ada dua bar sebelum isi. Kot la pam problem ke."

(Tengok tu? aku banyak songeh ke ea.?Sampai pam aku syak.. tapi tu la RM90 tuh)

Tapikan dah ada 2 barsebelum ni. Isi RM94 pun masih tak penuh sampai aku stop. tapi kalau teruskan pun mungkin seringgit dua lagi kot.

So jawapan dia : "semua ok. tak de isu"

Kalau ok tak pe lah. Tanya je sbb selalu seingat saya dalam 60 atau 70 je kalau saya dok isi bila masih lagi 1 atau 2 bar.

Aku pun keluar dengan keyakinan aku yang silap. Dan terlebih rajin pulak pergi tanya. Orang dah la tengah sibuk.. maaf ya

Balik rumah nak check manual berapa kapasiti tank X50 ni.

Selalu sebelum ni tak kisah pun. Waima resit pun tak simpan. 
Ha kan dah tak sure berapa RM kalau penuh..dah setahun guna.

Hermmm.. masih musykil.

Best nya,, boleh aku pi tanya ada masalah pam ke.. Woahahahahah.

p.s
Betul la kan, kalau tak pasti kita tanya. Jangan dok syak wasangka





2 comments:

  1. Ye la better tanya dari duk tertanya- tanya x puas hati sampau buat apa kerja pun x jadi nanti...

    ReplyDelete
  2. Lebih baik tanya. Bukan sikit duit isi minyak tu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...