Saturday 31 October 2020

Putraya Makan kat Mana? Warung Mengopi Ayer8

Assalamualaikum bloggers and readers..


Petang hari Sabtu. Agak malas nak jogging, suasana pun hujan, sofa memanggil manggil untuk aku rebahkan badan. Tapi takkan nak memerap kat rumah ja kan. Ajak Lurvy pergi mengopi lah.

Sesambil meronda Ayer 8. Hendak "menapau" Nasi Royal Kedah, yeahhh , pulun Kedah pulun,..erm lama tak balik kampung. 
Agak lama tak kena Nasi Royal ni. Ada beberapa orang kat rumah satu taste dgn abah..
 Lurvy? Kari kari dia kureng..hahahah.

Oh, ada tempat baru, agaknye lah. Atau dah lama , cuma aku tak pi ke sana agak lama, Nama restoran ni Warung Mengopi.(Gambar depan kedai tak ambil)

Wahh agak menarik konsep kedai ni. Ambient yang menarik untuk kami teroka. Lurvy ok ja, nak teman aku makan rungan-ringan sambil dating. Ye lah awal lagi kot untuk dinner. Sat lagi nak pekena nasi royal lagi.

 So kami terjah!!

Oleh kerana nak santai2 saja dan tak berapa lapar, kami nak order kudap-kudapan ringan. Walaupun teringin nak makan mee bandung johor, kami memilih Cucur Udang (RM6.00) dan tauhu bergedil.(RM4.50)

Itu makanan yg di order,, yang utama nak mengopi, so tempat ni sesuai nak mengopi. Dicadangkan oleh waiteress,, kopi Muar 434 dan kopi Vietnam.(Harga RM 5.40 setiap satu)
Sambil menunggu tgk la pintu2 dan tingkap lama yang dilekat di dinding.



...ketika lagu Shidee berkumandang , kopi


pun sampai. Meminum kopi Vietnam, ternostalgia pulak masa dok ulang beli kopi Vietnam kat HCM city. Mungkin sama sedap kot , entahlah, tapi memang ada rasa kopi vietnam la..

Kopi Muar 434 Lurvy order pun sedap...!!!

Hmm dengan suasana yang sebegitu, sempoi juga restoran ni , hati teruja nak tunggu makanan sampai

..menunggu cucur udang dan bergedil agak lama, mungkin akan dimasak setelah di order kot. Ok lah, perut pun tak lapar jadi boleh lah menunggu.

Ketika melayan lagu Gadis dan Bunga, makanan pun sampai.
Tetapi, ermm tetapi cucur udangnya kurang menarik,. Kuahnya bukan kuah kacang dan biasa2 ja. 
Tang cucur udang yang tebal, tepung tak rangup dan rasa so so.  Bergedil Lurvy ok la. Boleh la.

Cucur udang mengecewakan. Mungkin bukan signature dish depa, so kena bagi benefit of doubt. Sangka baik

= : "Tak pa nanti kita mai order Mee Bandung( RM13+) , mungkin sedap" aku tengok Lurvy kureng teruja dengan cucur ydang aku..hahaha

+: "Entah lah. Tak kot... Tak tentu nak mai lagi" balas Lurvy.

=: "Oklah Yang, kita mai minum kopi je lah next time. Kopi dia ok kan"

+:" Tengoklah."

Nota:  kekadang bila kita lapar, nasi dengan telur dadar pun sedap. Bila kenyang lain reaksi nya kan. So mungkin aku kenyang tadi. ..nak minum ja.

So that's wrap my experience today. Really wish aku order something yang sedap untuk membuat aku tersenyum , namun may be aku tersalah order. 

Ps. Man city lawan malam harap boleh membuatkan aku tersenyum.
Update: Man City menang!! Yezza..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...