Saturday 24 December 2016

7 hari ke ke hujung tahun

Assalamualaikum bloggers and readers..
1

Undergo some procedures today.


update (setelah melaui MRI procedure):

Sebenarnya aku kena buat MRI atau Magnetic Resonance Imaging,
Satu procedure yang tak pernah aku lalui dan tak pernah terfikir akan lalui.

Pengalaman:
Ala...senang ja .. Salin baju ,baring dan masuk dalam kebuk tu: fikir ku

Memang senang, Macam tu la prosedure nya. Tetapi aku rasa lain macam bila berada dalam tu.
Sangat sempit...melengkung dan 6 inci ja atas kepala. 

Okay, memang macam ni la keadaannya, aku menenangkan fikiran. 
Layan je lah...

Bab nak baring dalam tu kacang je..dengan selimut elok, econ pun rasa nyaman ja.

Tetapi,,,
Bunyi masa scan tu yang ..Ya Allah tak dapat dibayangkan
Amat menjengkel kan.bunyinya
Aku pun cabar diri aku takkan bunyi macam ni reaksi badan aku pelik. Macam bingit dan tak tertahan.
Adakah aku kaluastrofobic ( ketakutan dalam tempat sempit)? Rasanya tak.
Aku boleh ja layan kesempitan dalam tu.

Tapi dengan keadaan kita tak boleh bergerak.. Atau aku disuruh tahan pergerakan buat aku keliru , confius dan rasa mual.
.serius!

Sat dan dua scanning yang pertama aku ok..then bila last part yng bunyi tu aku gelisah.
Bunyinya buat aku tak tahan.. amcam ada refleks otot bila bunyi yang last tu.

Aduyai..aku tak leh control..rasa rimas dan ada flich pada otot yang hendak di "MRI" tu.
So fail lah sbb ada pergerakkan.
Sampai 3 kali baru berjaya...


Lesson learned:
Tu baru ruang sempit macam tu.
kalau lubang kubur..
Ya ..kat headfon dipasang ayat dari surah al Quran..
Memang baik sangat, boleh kita bayangkan dalam kubur.
Dengarnya setengah tempat depa pasang lagu Opiq..
Dengan sempit dan tak boleh bergerak,,,

Apatah lagi kalau himpitan yang merapatkan kedua tulang rusuk.



Shout to myself: Adakah sudah bersedia?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...