Friday 19 August 2016

Oh... si anak kecil

Assalam blog..

Aku perlu  'pena"kan peristiwa ini, dalam pada betapa aku tidak pedulikan blog ini sekian lama.

Sesungguhnya ..Peristiwa ini meruntun hati...

Dalam pada keghariahan dan harapan rakyat Malaysia mendapatkan emas, ramai di luar sana sedang cemas.

Dalam asyiknya trainer-trainer mengejar Pokemon dan monster-monster yang bertenggek higga ke bumbung masjid, tersangat ramai monster yang tidak berwajah dan bernama di dalam dunia ini. Monster-monster takut untuk menjelmakan diri, berselindung dibalik teknologi dan satelit yang rakus membaham mangsa .

Wajah kanak-kanak syria yang dipanjangkan usia oleh Allah begitu menyayat hati..
Dibom di bumi Syria, namun terselamat dalam runtuhan. Siapa yang bom aku tak pasti, tetapi dia tidak layak dihenyak begitu rupa.

Dari reaksi wajahnya, aku tak tau apakah yang sedang berlegar difikiran.
Aku cuba menelah namun aku keliru, apatah lagi aku ada anak seusia atau hampir seusia dengannya.




Apakah engkau terlalu sakit wahai anak kecil?
Sehingga tiada reaksi...

Apakah engkau takut?

Adakah engkau marah? 

Adakah engkau berdendam?

Adakah engkau sebu, terkedu. panik.. hingga hilang rasa sakit?

Kenapa engkau tidak menangis..apakah sudah kering air matamu?

Pengebommu mungkin akan balik memeluk anaknya..

Pengebommu mungkin telah membunuh saudara mu...

Bagaimana engkau akan melalui hari muka..

Apakah kesumat menjadi dendam menunggu pembalasan?








No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...