Friday 29 April 2016

Orang kata dia pelik, betulkah???

Assalamualaikum bloggers and readers..

Nak cerita sedikit pasal budak pelik..

Tempat aku kalau org tu diam, buat hal dia, approach dia lain sikit orang akan panggil budak pelik.  Asal lain sikit dari orang dipanggil budak pelik.

Dia ni memang la lain sikit.

Contohnya dia naik basikal ke ofis. Dia selalu pi gym dan menari ikut hp dia. Alaaa jenis step training ke mende tah. Jangan tanya aku. Aku tak tau lagu atau apps apa, 
Gen Y punya trend kot.

Tapi memang solo la.. Dia work out sorang sorang. Masa lunch pergi gym..
Sama ngan aku, tapi main squash dan badminton.. Pelik juga kot aku ni. hahaha

Dia mandi dan zupp pi ofis semula. Begitulah routine jikalau aku naik gym. Sbb aku tak lah naik tiap2 hari kan. Kekadang kalau nak syeh tu tiap2 waktu juga aku sampai

kalau aku naik..Mesti jumpa dia..

Tak pernah tegur aku, aku pun tak pernah tegur dia
Dia tak pernah senyum, tapi tak penah kacau orang pun.
 Bagi aku tak lah pelik sangat sbb dia dengan dunia dia.  Alaaa manusia kan memacam.
Kebetulan satu hari tunggu lif sesame. Lif pulak lammmbatttt sangat. Aku pun tegur:

“ Tak lunch ke” Tanya aku
“I bawa bekal” jelas beliau
“Lepas ni lunch eh?” Aku mem busy kan body
“Dah,,,sebelum naik gym tadi”
“u datang kerja naik basikal?” Aku kena tanya soalan ni sebab satu-satu staf yang naik basikal kot .
“ duduk mana ,, berapa minit travel yang naik basikal tu?” Aku Tanya lagi.Aku curious la. Kalau dok Dmansara mai kl mau berapa jam nak naik basikal.

“ Dari keramat.. 9 minit saja. Ada short cut” jawab beliau.
“ Sewa situ, ke dengan famili?” menyibuk lagi aku ni.
“ Rumah sendiri. I ada 3 unit kondo situ. I beli lepas I masuk kerja 2010. I beli RM 200k seunit .Sekarang dah mahal.” Terus dia cerita..

Aku pun dok “compute” dalam otak nak tanya apa lagi.. “Sewakan ke. Berapa sewa?

…dia sambung : “ Tak de kereta boleh la beli rumah 3 bijik. I sewakan satu unit RM2000”

Lif pun sampai destinasi..

Learn something here folks!!!!


P.s Biar pelik jangan jelik

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...