Tuesday 12 April 2016

Dear Rayani

Dear Rayani...

When i first heard ur name i feel veru hearterning, what a nice name!!
Tapi kemudiannya nama mu dikaitkan dengan syariah compliance..wow alangkah dramatiknya,, detik hatiku.

Aku mula cuak. Tapi ku pendamkan sahaja. Sebab dalam apa hal pun kita perlu bersangka baik dan memberi peluang. Cuakkan ku ialah, arggh biarku jelaskan disini walaupun aianya lama ku pendam, adakah kamu benar-benar memahami tuntutan sebenar bila mana kamu inginkan sesuatu yang patuh syariah..

Kini jelaslah kamu belum memahami,, ianya sebenarnya bukanlah hanya pakaian, walaupun pakainan cerminan keimanan. Namun ianya lebih luas dan mendalam. Menepati janji adalah satu darinya . Satu dari semua aspek!

Menggunakan *Islam untuk melariskan jualan tiket (* nota: bukanlah secara langsung menjual Islam, tapi ianya gambaran kearah seoalah2 kamu adalah syarikat Islamik) adalah satu USP yang berat

(USP= Unique selling proposition).

Memang unik dan ramai tertarik.. dengan pakaiaan dan doa dan sebagainya.. Tapi adakah setakat itu. Mungkin apabila CEO tidak memahami intipati Islam maka inilah jadinya.. ramai yang terpesona memuji kini malu sendiri..

Dan sepalit juga mengena kepada Islam..



Dear Rayani,,
Aku tidak mahu mengomen kita kecuakkan, kerana kita kena sabar. Tapi akhir kamu digantung dan banyak org kesusahan.

Membayar gaji pilot ketiaka waktunya adalah tuntutan islam.. pilot dan groun staff serta kabin kru. Membuat perancangan teliti juga tuntutan. Tidak memenuhi janji perkhidamatan adalah amat mengewakan Islam..


Berfikir sebelum megatakan patuh itu dan ini wahai Rayani.

Nota: Aku tak pernah membeli tiket, namum aku dapat merasa kesusahan perjalanan dan rancangan perjalanan org yg ingin bersama perkhidmatan yg patuh*

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...