Thursday 28 February 2013

Disebalik keindahan Turkey..

Assalamualaikum bloggers and readers..




Disebalik keindahan Turkey, hatiku terus mengenang keadaan dirumah. Entah mengapa aku begitu sayu, Lurvy entah  perasan ke tak. Tapi manakan tahu hati seorang isteri, mungkin terdetik yang ada ketikanya . Tiap apa yang aku fikirkan atau aku lakukan setakat ini, memang aku paham yang dia ada terdetik dalam benak hatinya. Samada ada benda nak surprise dia atau benda yang tak baik.. Cuma dia tak tanya. Aku tau yang dia tau..ermmm

 Ada ketikanya , aku tak begitu ceria meneroka kota Istanbul sebab teringat anak anak. Aku kaburi dengan kesibukan mengambil gambar.





Sementelah pula fotografi adalah minatku sekian lama. Cuma beberapa tahun kebelakangan ini aku membeli DSLR. Erm telah kuceritakan dahulu.

Sedih dan sayu kerana tidak membawa anak2ku bersama. Mungkin kerana waktu persekolahan, mungkin kerana budget, mungkin kerana kami akan terus mengerjakan umrah. Entahlah.
Tetapi keputusan untuk tidak membawa mereka adalah tepat,  Cuma hati seorang ayah yang sensitif agaknya. Lagipun Istanbul adalah tempat yang mengasyikkan.. Cuma sangat sejuk.. Jenuh juga kalau nak pack baju sejuk..

Lagipun motto aku dengan keluarga adalah” one for all, all for one”. Kalau nak pergi bercuti kena sesesama. “Together-gether”. Kalau bercutilah.
 So ini exception, pengecualian la kot sebab nak ke Tanah suci terus..

Kekadang terkenang mereka. Harapan ku ketika mengerjakan umrah nanti akan terlerailah rindu sekejap. Dan kalau ada rezeki akan bembawa mereka kesini( Turki). Aku berharap. Sebab Turkey satu tempat yang kaya dengan sejarah Islam dan tinggi budayanya.

Oh ya.Jangan berhenti berharap. Sebab aku pernah berada disatu tempat bersendirian, tanpa Lurvy dan anak-anak. Dan aku berazam akan membawa mereka suatu hari dan akhirnya aku kembali melawat  ke Jepun atau khususnya ke Disneyland bersama anak-anak.

Harapan adalah doa…. Dan kena berusah untuk mencapainya.

1 comment:

  1. InsyaAllah, nanti ada masa dan rezeki boleh bwk anak2.

    best sangat tgk tempatnya

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...