Saturday 28 November 2020

Adios....

Assalamualaikum bloggers and readers..

Aku sebenarnya tak tahu menulis tentang peristiwa yang berlaku minggu ni.


Diego Armando Maradona..
Aku tak tahu macam mana nak describe. He is gone.!!
Blur kejap aku. .
dan aku bukanlah jenis fan yang fanatic,.
Tetapi sampai la ni aku tak pasti dia mati bila. Hari apa, siang ka malam ka. Sakit jantung ka,, atau denganya pendarahan dalam kepala.
Nanti lah aku free2 aku baca news semula

So no words .. 

Tetapi Astro dok  tayang pasal Maradona. immortal etc..

FB video pun dok tunjuk gol2 dia..

 so aku kena luahkan juga


Aku minat Argentina sebab dia, dan terus minat sampai la. 
Aku minat ManCity pasal pemain Argentina dok main kat situ, Tevez, Zabaletta dan Kun etc. Dan terus minat sampai la....

Aku kena marah kaw-kaw oleh cikgu bahasa Ingeris, Mat Saleh orang Bristish, Mr Donahoue, kerana Argentina..
Manalah aku tau dia sensitif cam gitu sekali.
Aku buat karangan kejayaan Malaysia ( dlm masa depan) dalam penerokaan angkasa lepas. Karangan fiksyen gitu. 
Kapal angkasa Malaysia berjaya mendarat kat planet next to Argentine spaceship.
Punyalah dia hagin . Dalam banyak2 negara dalam dunia kenapa Argentina.
Manalah aku tau!! Aku minat Argentina.
Mana aku tau dia marah Argentina sebab perang Fakland. Sukan dengan politik mana boleh campuq...adoiii.

Ok habis bab tu..

And aku merasakan Maradona adalah pemain terbaik sepanjang zaman. Dalam senarai yang ada Pele, Zidanne, Cyruf,..dia satu level di atas. G.O.A.T.

Dont cry for him Argentina, but smile because he was a gift for your nation

Dari segi bola dia terbaik, dari sudut lain dia agak bermasalah. Entahlah... tang tu agak mengecewakan.





No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...