Friday 6 May 2016

Cerita pagi ini..

Assalamualaikum bloggers and readers..

Pepagi ada juga orang yang suka buat hal.. Ada orang mungkin akan snap gambar dan masuk fb atau whats app atau telegram. 

Tapi bagi aku itu mengundang kemarahan sementelah kita tatau cerita sebenarnya. Mana boleh main snap dan masuk media social. Tak molek rasanya..

Apa cer ni...cuba cuba cerita terang2...

Ok ok .. 
Seperti rutinnya aku pergi hantar anak ke sekolah. Sebelum tu Lurvy call kata Jambatan Sentosa ditutup..sebab ada penggambaran ..

Erk pepagi..waktu peak hours jalan Ke Jambatan Sentosa di tutup,,tanpa notis?
Agak-agak la..peak hours??  pukul 7 pagi waktu hari bekerja, tanpa notis tetiba tak boleh lalu.

Tapi aku tenang la.. keluar pun agak awal dan boleh lah de tour ke arah Maju Expessway(MEX).

ok ok belum sampai bab sebenarnya lagi,,sabaq naaa..

Sampai je sekolah, tak lah berapa jam sbb aku keluar sebelum 7 walaupun dalam grup wassap dok ceridau pasal jam itu dan ini. Bab tempias "jam" aku tak kena lah walaupun aku terlebih rajin juga wat study macam mana nak elak "jam", sampai present kat PIBG lagi...tu lah terlebih rajin.

Anyway masa tgh isu hangat tu ada la gambar2 kereta yang di "snap" dan masuk dlm telegram grup,, i.e parking tak ikut tempat la dll lain lain lagi masalah dunia.

Aku tengok je lah gambar gambar sbb bagi aku better pi cakap elok2 bagi org tu paham.

Dan kali ni depan aku.. jeng jeng..ni ceritanya:

depan aku kan,,, sebuah kereta dengan selambanya memotong aku yg parking tepi jalan dan berhent betul2 atas zebra crossing anak-anak.
Okayyy... aku pun salam cium anak lebih kurang.. kereta tu tak jalan lagi. Lama pulak kat situ. Murid2 yang nak lintas pun dah huru hara sebab jalan mereka kena blok.

Entah apa yang anak dia cari dalam kereta ..lamaaa.
Aku pun pelan pelan bagi signal nak keluar dan bergerak.

Samapi sebelah dia teringin juga aku nak tegur.

Aku slow kan kereta. Cermin dah turun siap siap.

"Akak ( ceh macam la aku muda)... jangan la parking tempat anak2 kita melintas"
Dia jeling ja

Zup dia keluar.. uik patutnya aku yang gerak dulu..
Entah la..tegur pun salah..tak tegur dia buat masalah.


Lepas tu ada trafik light.. Bila kat belakang aku pun buat isyarat yang dia parking kat tempat zebra tu dan jangan la buat lagi..mungkin dia tgk dalam cermin belakang ..harap aku

Nak cerita cara aku buat isyarat macam mana pun aku tak reti haihh.. tp masudnya cam tulah,,hahaha

Bila dia masuk jalan kearah yang sama dia slow sangat dan aku pun dgn hormatnya potong..
Tetiba dia hon ...dia jeling.. mak aiii macam nak makan org..

Apakah?


Or "Is it a wrath of unsatisfied woman"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...