Sunday 29 January 2012

Dah buat punnnn...bagus lah. Tapi ada belum buat lagi...

Dulu aku terfikir kenapa tak buat ATM yang ada cash deposit dan Cash withdrawal . MAksudnya ada 2 in 1 dalam mesin ATM tu.. (Biasalah aku terfikir dan tak pernah/cadang tanya kat bank pun.. )
Ye lah, kan ada masalah duit ATM habis la.. Cash deposit dah penuh la... Kalau ada dua-dua sekali kan senang. Tak payah top-up cash selalu.

Kini aku dah jumpa pun .. ATM WIthdrawal dan Cash Deposit .. Bagus dan tahniah untuk Public Bank.. Err cuma aku tak explore habis2. Sama ada boleh withdraw ke tak. Sebab org ramai Q.. Tapi lepas ni tentu banyak yang akan followwwww....

Yang belum buat pulak..

Korang terpikir tak. Bukan kah senang kalau kereta terbaru buatan Malaysia terutamanya, menyediakan slot utk masukkan kad Touch and GO dan berfungsi sebagai Smart taq. Jadi tak payah lah dok guna "ketul" smart taq kat dalam kereta.








Ala lubang slot tu nipis ja kan.. Mana2 kat dash board pun tak terganggu sangat design dalaman kot. Kebaikannya, tak payah guna bateri sebab boleh salurkan bateri dari dalam kereta ja pun.. Boleh ada indicator kecik utk tengok balance kat odometer.. Sensor untuk pondok tol nak baca buat la kat atas dash board tu..


Ok tak idea aku???
At least ada banyak kebaikan:
1. TAk delah kena letak smart taq reader atas dashboard. Ramai org tak lekatkan kat stand dia pun sekarang ni.
2. Bateri tak perlu ditukar.
3. Kemas sikit kereta tu. Dan bolehlah pengeluar include sbg accesory. Kira win win lah.


Proton ke produa kalau baca tolong pikirkan lah kot.


P.s Oh ya sistem tu kena open sistem la kot. Kalau automatic payment system lain diguna pakai make sure boleh reset kepada system lain, tu pun kalau gomen tak nak guna Touch n Go l agi ..


Photo: oneduasan.wordpress.com
Aku punya smart tag entah pi nama anak dok main dalam kereta..tak boleh amik gambar ...tu la pasal kena buat cadangan aku tu..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...